Pemra imposes Rs1m fine on TV channel for maligning PM’s aide

ISLAMABAD: The Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (Pemra) has imposed a fine of Rs1 million on a private TV channel for airing defamatory content against Special Assistant to the Prime Minister (SAPM) on Overseas Pakistanis and Human Resources Development Sayed Zulfikar Abbas Bukhari.

“A fine amounting to Rs1m is imposed upon M/s Galaxy Broadcasting Network (Pvt) Ltd / Channel-92,” read the Pemra decision.

Pemra noted that the media house had violated Clause 22 (1) of the Electronic Media (Programmes and Advertisement) Code of Conduct, 2015, by airing false allegations against Mr Bukhari in its two programmes Jawab Chahiye, hosted by Dr Danish, and News Report aired on Oct 17 and 18, respectively.

Issuing censure for airing baseless and defamatory material against Mr Bukhari without any evidence and providing him an opportunity to defend himself, Pemra warned the channel and the anchorperson of strict action against airing such defamatory news programme against anybody in future.